Pas op voor vermoeidheid! - Natasha Martinoska

augustus 13

0 comments

Pas op voor vermoeidheid!

Mijn tip voor jou vandaag is pas op voor vermoeidheid!

Want vermoeidheid is een issue in veel relaties. Door het drukke leven dat we vandaag hebben, door veel te werken en door de vele verplichtingen, blijft er minder ruimte en energie voor de liefde over.

Zelfs heb ik recent een artikel gelezen dat partners hierdoor ook minder gemeenschap met elkaar hebben. Als vroeger normaal was twee keer in de week, dat is nu 3 keer per maand geworden.

Als deze trend zo doorgaat, gaan partners in relaties steeds meer van elkaar verwijderen. Dus de prijs van vermoeidheid is groot.

Verder, ik merk dat de grootste ruzies in relatie gebeuren wanneer partners moe zijn.

En dit was ook ons geval. Totdat we met elkaar de afspraak maakten dat als we moe zijn, gaan we niet beginnen over serieuze onderwerpen met elkaar te hebben.

Kijk als je moe bent, is de moeheid is een teken van het leven dat je je grenzen hebt bereikt, dat je een stap terug moet doen en dat je je moet opladen.

Ik merk zelfs dat sommige mensen mogen niet moe worden van zichzelf. Ze gaan gewoon door. Maar dit is niet realistisch.

Dus, mag je van jezelf moe zijn?

Of moet je altijd doorgaan?

Hoe is dat bij jou?

Probeer hierbij stil te staan.

Kijk, als we moe zijn, is onze psychologische ruimte op.

Als men moe is, heeft men sneller de neiging om de dingen als negatief te ervaren. En sneller terug te vallen in oude patronen, want men geeft niet zoveel energie meer. Dan wordt men sneller kort en ongeduldig.

Dus als je een bepaalde boodschap duidelijk wilt maken en als je begint hierover, kan deze op een heel ander manier overkomen wanneer je partner moe is, dan wanneer hij of zij uitgerust is.

En probeer ook de juiste worden te vinden, want worden zijn opbouwend bedoeld en niet afbrekend.

Wat, wanneer en hoe we iets vertellen heeft een grote impact op de ander.

Dus pas op voor vermoeidheid en kies het juiste tijdstip om met elkaar te communiceren.

Dit kan je veel energie en misverstanden besparen.

Heb je vragen hierover? Voel je vrij om deze aan me te stellen.

Heb je hulp nodig? Voel je vrij om contact met me op te nemen!

Hartelijke groeten en veel liefs!



Tags

communicatie in relaties, communicatie vaardigheden, efficiënt communiceren, geluk in je relatie, geven en ontvangen, het juiste tijdstip, hulp bij relaties, huwelijk, Liefde en Relaties, life coach, Natasha Martinoska, ongelukkig in relatie, pas op voor vermoeidhied, persoonlijke coach, persoonlijke groei, relatie coaching, relatiecoach, relatieproblemen, resultaat life coach, Robbins-Madanes Trained Coach, spirituele ontwikkeling, Strategic Interventionist, vermoeidheid


You may also like

Kun je vertrouwen geven?
Durf je te ontvangen?
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Direct Your Visitors to a Clear Action at the Bottom of the Page

Tweet
Share
Share
Pin

Deze website gebruikt geanonimiseerde analytische cookies. Mag ik ook mijn marketing cookies in je browser opslaan om de website en mijn aanbod nog beter te maken? Klik dan op 'Tuurlijk, Natasha!'. Meer over de cookies kun je lezen in mijn privacyverklaring.

Cookie settings

Below you can choose which kind of cookies you allow on this website. Click on the "Save cookie settings" button to apply your choice.

FunctionalOur website uses functional cookies. These cookies are necessary to let our website work.

AnalyticalOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Social mediaOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

AdvertisingOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

OtherOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.